Täydelliset ostoehdot
Toimitukset ja peruutukset
Trendrum (näissä ostoehdoissa sama kuin Trendrum AB, Y-tunnus: 556719-1894 sekä Trendrum.fi) myy ja toimittaa tuotteita koko Suomeen (Paitsi Ahvenanmaa). Toimitus tapahtuu yhteistyössä Schenkerin ja DSV:n sekä heidän yhteistyökumppaneidensa kanssa.
Jos maksat luottokortilla, voit halutessasi lähettää tuotteet muuhun kuin omaan toimitusosoitteeseesi. Tämä voi olla tarpeen, jos tuote pitäisi toimittaa väliaikaiseen asuntoon tai kesäpaikalle. Jos ostat yksityishenkilönä laskulla/osamaksulla, lähetysvaihtoehdoista löytyy myös kohta ”muu toimitusosoite”. Vaihtoehtoinen valinta hyväksytään, jos tunnistaudut pankkitunnuksilla.
Suuremmat toimitukset (esimerkiksi sohvat, sängyt, nojatuolit, isommat sängynpäädyt ym.) toimitetaan aina suoraan asunnollesi. Tuotteet toimitetaan portille, jos asut asunnossa, tai tontin rajalle, jos asut talossa, tai sitten niin lähelle porttia/tonttia kuin tavarantoimittajan kuorma-auto pääsee. Toimitus tapahtuu yleisesti ottaen arkipäivisin 08:00 – 17:00 välillä kiinteiden aikavälien mukaan (esimerkiksi 9-12 tai 13-15). Aikavälit vaihtelevat alueen mukaan. Saat ilmoituksen puhelimitse/sähköpostitse/tekstiviestitse etukäteen. Kun huolitsija on ottanut sinuun yhteyttä varatakseen toimitusajan, on sinulla oikeus muuttaa ajankohtaa ilmaiseksi enintään 10 päivää eteenpäin. Kymmenen päivän kuluttua huolitsija voi veloittaa loppuasiakkaalta maksun. Pienemmät, alle 20 kg painavat toimitukset (esimerkiksi lamput, kalustesuojat, pienemmät tuolit ym.) toimitetaan paikalliseen Schenker-toimituspisteeseen, josta voit hakea paketin. Katso kunkin tuotteen toimitusaika erikseen.
Jokaiseen tilaukseen kuuluu ilmainen toimitus.
Jokaisesta Trendrumilla tekemästäsi ostoksesta veloitetaan aina käsittelymaksu. Käsittelymaksu vaihtelee, ja tilauksesi ajankohtaisen käsittelymaksun määrän löydät kassalla kohdasta ”Tilausmaksu”. Tilausmaksu koostuu muun muassa nouto-, pakkaus-, lastaus- ja toimituskustannuksista.
Isommat kalusteet lähetetään kuormalavalla vahinkojen välttämiseksi ja parhaan mahdollisen käsittelyn varmistamiseksi. Kuormalava jää asiakkaalle eikä siitä veloiteta lisämaksua. Trendrum on maksuvastuussa, jos tuote vaurioituu tai katoaa toimituksen aikana. Asiakas on itse maksuvastuussa, jos tuote katoaa tai vaurioituu palautuksen aikana. Tapauksissa, joissa sinä asiakkaana katsot, että toimitus viivästyy siten, ettet enää halua tilauksen toimittamista, olet itse vastuussa siitä, että tilaus perutaan näiden ostoehtojen mukaisesti.
Jos sinulla ei ole mahdollisuutta vastaanottaa tuotetta tavarantoimittajan ehdottamina aikoina, voit joissakin tapauksissa sopia kanssamme, että teemme valtakirjan tavaroiden jättämiseen toimitusosoitteeseen. Jokainen päätös tehdään tapauskohtaisesti. Silloin tuote jätetään toimitusosoitteeseen ilman, että kuittaat sen vastaanotetuksi. Tämä tapahtuu asiakkaan omalla vastuulla. Tässä tapauksessa Trendrum ei ole vastuussa mahdollisista kuljetusvaurioista tai kadonneista tavaroista. Jos sinun on muutettava toimitusosoitetta, ja tämä ilmoitus saapuu meille vasta sen jälkeen, kun tavarat on lähetetty varastostamme, sinulta veloitetaan 35 euron maksu.
Tilausta ei ole mahdollista peruuttaa tilauskäsittelyn tekemisen jälkeen. Asiakas on velvollinen vastaanottamaan tilauksen tilauskäsittelyn tekemisen jälkeen. Peruutus ei ole voimassa ennen kuin asiakas on ottanut yhteyttä Trendrumiin ja saanut Trendrumilta vahvistuksen tilauksen peruuttamisesta joko sähköpostitse tai puhelimitse. Jos alennettua tuotetta ei enää löydy valikoimastamme, tai jos myyntituote on vanhentunut, otamme yhteyttä asiakkaaseen sopiaksemme ratkaisusta. Trendrum.fi ilmoittaa asiakkaalle, jos vastaavaa myyntituotetta on saatavilla.
Jos yksi tai useampi tilaamasi tuote viivästyy, otamme sinuun yhteyttä sähköpostitse heti, kun olemme saaneet tuotetoimittajalta tiedot viivästyksestä. Mikäli viivästys on tapahtunut, viivästyskorvaus maksetaan lahjakortin muodossa. Huomioi, että ainoastaan viivästynyt tuote korvataan, ei mikään muu tilaamasi tuote. Viivästyskorvausta ei makseta, mikäli viivästymisestä on ilmoitettu asiakkaalle hyvissä ajoin. Toimituksen viivästyessä on asiakkaalla oikeus peruuttaa tilaus veloituksetta. Noudatamme kaikkia sopimuksia kuluttajansuojalain mukaisesti.
Jos varaat toimituksen joltakin meidän rahtiyhtiöltämme, mutta et voi vastaanottaa tuotteita, on tästä ilmoitettava rahtiyhtiölle mahdollisimman pian, jotta he voivat muuttaa toimitusta. Mikäli et ilmoita heille siitä, tai jos rahtiyhtiötä estetään muulla tavoin toimittamasta tuotteita (et esimerkiksi avaa ovea), sinulta veloitetaan toimituksenestomaksu, joka on 50 euroa.
Jos rahtiyhtiö ei saa sinuun yhteyttä toimituspäivän muuttamiseksi, toimitus lasketaan palautetuksi, jonka jälkeen olet asiakkaana vastuussa palautuskulujen maksamisesta. Käsittelymaksu jää voimaan, vaikka tilaus perutaan.
Vahvistus
Tilausvahvistus lähetetään sähköpostitse tilauksen vastaanottamisen jälkeen. Siksi on tärkeää, että olet ilmoittanut meille oikean sähköpostiosoitteen ja muut tiedot. Säästä tilausvahvistussähköposti helpottaaksesi mahdollista yhteydenpitoa asiakaspalvelun kanssa. Tilausvahvistus sisältää tiedot toimitusajasta, kokonaishinnasta yhdessä määritetyn arvonlisäveron kera, täydelliset (ostohetkellä voimassa olevat) ostoehdot ja linkin sivulle, jonka kautta voit seurata tilaustasi.
Maksaminen
Voit valita kortilla maksamisen, suoran pankkimaksun, laskun tai osamaksun.
Kortilla maksaminen
Maksa tilauksesi suoraan internetissä turvallisesti Visa- tai MasterCard-tilillä/-luottokortilla. PayEx välittää maksusi suojatulla salauksella. PayEx täyttää PCI-DSS-vaatimukset. Korttitiedot lähetetään suoraan pankille, eikä kukaan muu kuin pankkisi pysty lukemaan niitä. Trendrum.fi ei käsittele luottokorttinumeroita. Korttimaksuista ei veloiteta lisämaksuja. Kun maksat tili-/luottokortilla myyntiehdot astuvat voimaan heti, kun korttitapahtuma on hyväksytty. Maksu PayExin kautta suoritetaan Trendrum AB:lle, joka omistaa Trendrum -tuotemerkin ja tämän verkkosivuston. Lisätietoja PayExistä löydät osoitteesta www.payex.fi.
Laskulla maksaminen
Kun maksat laskulla, voit tehdä ostokset tänään ja maksaa tuotteet vasta toimituksen jälkeen ilman laskutusmaksua. Tilaus lähetetään väestörekisteritiedoissa olevaan osoitteeseen, jos maksat tilauksen laskulla. Lasku tulee tuotelähetyksen mukana ja sinulla on 14 päivää aikaa maksaa tilaus. Laskutuksemme hoitaa Klarna. Maksun viivästymisestä on maksettava muistutusmaksu, joka on voimassa olevan lain mukaan 6 euroa sekä 24 prosentin viivästyskorko + viitekorko. Tavallinen luottotarkistus suoritetaan ilman erillistä tiedoksiantoa.
Suora pankkimaksu
Kaikki tilaukset yhdistetään PayExin suojatun maksupalvelimen kautta, mikä tarkoittaa, että tiedot menevät vain PayExille ja maksun lunastavalle pankille. Tiedot salataan SSL:n avulla. Trendrum.fi ei koskaan saa pääsyä näihin tietoihin. Suora pankkimaksu verkkopankin kautta on maksuton. Lisätietoja PayExistä löydät osoitteesta www.payex.fi.
Tilauksen maksaminen osamaksulla
Voit maksaa tilauksen osamaksulla yhteistyökymppanimme Klarnan kautta. Valitse kassalla maksuvaihtoehdoksi osamaksu ja kuinka monelle kuukaudelle haluat jakaa maksun. Klarna suorittaa tavallisen luottotarkistuksen, kun olet vahvistanut tilauksesi ja osamaksuhakemuksesi. Saat ilmoituksen heti, mikäli hakemuksesi on hyväksytty, ja voit suorittaa tilauksesi loppuun. Lue osamaksun ehdot. Lisätietoja Klarnan osamaksuista löydät osoitteesta www.klarna.fi.
Hinnat
Kaikkiin Trendrumilla näkyviin hintoihin sisältyy 24 prosentin arvonlisävero.
Tilaus
Vahvistettuasi tilauksen hyväksyt, että Trendrum.fi aloittaa tilauksen toteuttamisen, ja olet siten maksuvelvollinen. Vahvistettuasi tilauksen hyväksyt asiakkaana toimitusajan, jonka Trendrum.fi ilmoittaa kassalla. Alle 18-vuotiailla asiakkailla on oltava vanhemman lupa tehdä ostoksia Trendrum.fi-sivustolla.
Toisen henkilön nimissä ilman hänen suostumustaan tai muulla Trendrumille taloudellista vahinkoa tuottavalla tavalla tehdyt tilaukset ilmoitetaan poliisille. Trendrum ei ota vastuuta hinnanmuutoksista, vääristä hinnoista, painovirheistä ja loppuunmyynnistä. Jos jokin näistä on selvästi väärin, saattaa se pakottaa Trendrumin peruuttamaan tilauksen ja palauttamaan maksetun summan parhaalla mahdollisella tavalla. Tämä voidaan tehdä milloin tahansa oston/myynnin aikana, kun virhe on huomattu.
Lamppujen ja valaisimien osto
Lamppujen ja valaisimien hinnat eivät sisällä valonlähdettä.
Reklamaatioehdot
Tilauksen vastaanoton yhteydessä sinun kannattaa asiakkaana tarkistaa tuote ja varmistaa, että se on oikea ja virheetön. Kun olet vastaanottanut tuotteesi ja huomaat, ettei se vastaa tilaamaasi, on vaurioitunut tai muulla tavalla viallinen, ota yhteyttä asiakaspalveluun. Reklamaatiota tehtäessä asiakkaan on otettava yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@trendrum.fi, puhelimitse 0046 44-590 70 06 tai vaihtoehtoisesti yhteydenottolomakkeella. Ilmoita tilausnumero ja reklamaation syy. Otamme sinuun yhteyttä niin pian kuin mahdollista ja annamme ohjeet tuotteen palauttamiseksi. Trendrumille palautettuja viallisia tuotteita tulee kohdella ikään kuin ne olisivat virheettömiä. Kaikissa palautustyypeissä on erittäin tärkeää, että tuote on pakattu siten, ettei se vaurioidu. Palautus on pakattava alkuperäiseen laatikkoon sekä läpinäkyvällä pakkausnauhalla. Pidätämme oikeuden tehdä arvon alentumista vastaavan vähennyksen, jos tuote ja pakkaus saapuvat meille sellaisessa kunnossa, että emme voi myydä sitä eteenpäin uutena tuotteena.
Kuluttajansuojalaki koskee kaikkia yksityisasiakkaita, mikä tarkoittaa sitä, että asiakkaalla on oikeus saada rahti maksetuksi, mikäli reklamaatio on perusteltu. Tapauksissa, joissa ei voida osoittaa virhettä, veloitetaan 10 euro + edestakainen rahti. Trendrum pidättää oikeuden korvata vialliset tuotteet saman mallin tuotteilla. Mikäli tuote on loppunut, saat rahasi takaisin.
Trendrumin tuotteita ei ole tarkoitettu julkiseen tai kaupalliseen käyttöön ellei tästä ole tuotekuvauksessa erikseen ilmoitettu. Valitusoikeus ei kata tuotteita, joita on käytetty julkisessa/kaupallisessa ympäristössä ellei siitä ei ole tuotekuvauksessa erikseen ilmoitettu.
Useimpiin sohviin ja sängynpäätyihin on asennettu kuljetuskangas, joka on asennettu päätyjen taakse ja sohvien alapuolelle. Kangas on tarkoitettu vain huonekalujen suojaamiseen pölyltä ja lialta varsinaisen kuljetuksen aikana, tästä syystä kangasta ei ole valmistettu kestävästä materiaalista ja se voi helposti rikkoutua. Koska tällä kankaalla ei ole mitään muuta tehtävää kuin suojata huonekalua kuljetuksen aikana, ei sen rikkoutumista pidetä pätevänä reklamaation syynä.
Mikäli tuote on vaurioitunut kuljetuksen aikana, on Trendrumiin otettava yhteyttä kohtuullisen ajan kuluessa. Kohtuulliseksi ajaksi lasketaan reklamaatiot, jotka tehdään kahden kuukauden sisällä ostopäivästä. Yksityisasiakkailla on kuluttajasuojalain mukaan kolmen vuoden valitusoikeus.
Palautusoikeus
Sinulla on asiakkaana oikeus peruuttaa ostos ilmoittamatta syytä 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Jos haluat palauttaa tuotteen, ota yhteyttä Trendrumiin 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta, minkä jälkeen lähetämme sinulle postitse tai sähköpostitse palautuskuitin, jonka liimaat paketin päälle. Jos toimitus on saapunut kotiinkuljetuksella, sen mukana oli rahtiyhtiön puhelinnumero, jonne soittamalla voit varata noutoajan. Muussa tapauksessa sinun on vietävätuote lähimpään toimipisteeseen. Asiakas on itse vastuussa toimituskuluista, ellei palautus ole reklamaatiopalautus. Myös käsittelymaksu jää voimaan ja se pitää maksaa, vaikka tilaus perutaan. Palautus on aloitettava viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun olet vastaanottanut palautuskuitit. Mikäli sinulla ei ole mahdollisuutta tähän, sinun on otettava meihin yhteyttä. Emme hyväksy palautuksia, jotka on lähetetty vasta pitkän ajan kuluttua palautuskuittien lähettämisestä. Nykyiset palautuskulut ovat alla.
- Palvelun edustaja: 29 euro
- Kotiinkuljetus 100 kg asti: 89 euro
- Kotiinkuljetus yli 100 kg: 300 euro
Riittää, että ilmoitat aikomuksestasi käyttää palautusoikeutesi ennen 14 päivän palautusajan päättymistä. Näin sinulle jää aikaa käyttää palautusoikeutesi. Palautusoikeus ei koske erikoistilattuja tuotteita (katso alla oleva kohta ”Palautusoikeuden rajoittaminen”).
Palautusoikeuden käyttäminen
Jos kadut ostostasi, hyvitämme sinulle kaikki sinulta tuotteista saadut maksut ja mahdolliset toimituskulut (mutta emme maksa niitä ylimääräisiä toimituskuluja, joita on syntynyt sen seurauksena, että olet valinnut muun kuin meidän tarjoamamme halvimman toimitustavan). Asiakas maksaa palautusrahdin.
Jos palautettua tuotetta on käytetty enemmän kuin sen ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi vaaditaan, on Trendrum.fi:llä oikeus vaatia sinulta korvausta tuotteen kunnon aiheuttamasta arvon alenemisesta. Jopa 100 prosenttinen vähennys voidaan tehdä, jos palautettavat tuotteet ovat kuluneita, likaisia tai niiden arvo on muulla tavalla alentunut, emmekä voi myydä niitä eteenpäin. Jos katsomme, että voimme myydä palautetun tuotteen toiselle asiakkaalle, vaikka tuotetta on käytetty enemmän kuin sen ominaisuuksien ja toiminnan määrittämiseksi vaaditaan, mutta jos jälleenmyynti voi tapahtua vain alennettuun hintaan, teemme arvon alennusta vastaavan vähennyksen. Uudenveroisessa kunnossa ja alkuperäisessä pakkauksessa palautetut tuotteet hyvitetään kokonaisuudessaan.
Hygieenisesti helposti vaurioituvien tuotteiden kohdalla, kuten sängyt, patjat, vuodevaatteet ja pyyhkeet, voit saada täyden hyvityksen vain, jos palautat tuotteen avaamattomassa pakkauksessa. Muussa tapauksessa pidätämme oikeuden vähentää takaisin maksettavasta summasta arvon vähennyksen. Tämä tarkoittaa useimmissa tapauksissa 100 prosentin vähennystä, koska rikkoutuneessa pakkauksessa olevia hygieniatuotteita ei voida myydä eteenpäin.
Palautusoikeuden rajoittaminen
Etäsopimuslaki sisältää useita säännöksiä, jotka rajoittavat oikeutta käyttää peruuttamisoikeutta. Etäsopimuksista ja toimitilojen ulkopuolisista sopimuksista annetun lain 4 §:n mukaan peruuttamisoikeus ei ole voimassa, jos sopimuksessa viitataan: "Tuote, jota luonteensa vuoksi ei voida palauttaa tai joka voi nopeasti huonontua tai tulla liian vanhaksi.” Tämä koskee esimerkiksi tavaroita, jotka valmistetaan tilauksesta ja jotka eivät näin ollen ole valmiina tuotetoimittajiemme varastossa. Tämä voi tarkoittaa esimerkiksi varastoimattomia sohvia, jotka on valmistettu asiakkaan toiveiden mukaan, koskien kankaan väriä tai muita tuotteen jälleenmyyntiä toiselle kuluttajalle vaikeuttavia mukautuksia. Tuotteet, joita palautusoikeus ei kata, on merkitty "Valmistetut tuotteet" ja ne on merkitty myös kassalla, jotta kuluttaja huomaa tämän ennen maksamista. Jos olet edelleen epävarma siitä, mitkä tavarat eivät kuulu palautusoikeuden piiriin, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun.
Kun asiakas on vahvistanut tilauksensa, asiakas antaa suostumuksensa siihen, että Trendrum voi aloittaa tilauksen toteuttamisen. Tämä tarkoittaa, että asiakkaalla ei ole palautusoikeutta siitä hetkestä lähtien, kun edellä mainitun esimerkin kaltaisten tuotteiden tuotanto on aloitettu.
Hyvitysmaksu
Oikein käytetyn palautusoikeuden kohdalla asiakkaalle maksetaan hyvitys ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 päivän kuluttua siitä päivästä, kun meille on ilmoitettu päätöksestä peruuttaa osto. Summa maksetaan kuitenkin aikaisintaan vasta, kun tuote on palautettu tai kun olemme nähneet todisteet tuotteen palautuksesta (sen mukaan, kumpi tapahtuu ensin). Perustellun reklamaation kohdalla asiakkaalle maksetaan hyvitys ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä, kun olemme saaneet tuotteen, josta reklamaatio on tehty. Jos vika korjataan tai tavara vaihdetaan valituksen yhteydessä, mahdolliset palautusmaksukulut hyvitetään kuluttajalle viimeistään 14 päivän kuluessa valituksen vastaanottamisesta. Käytämme hyvitykseen samaa maksutapaa, jota olet käyttänyt ensimmäisessä ostotapahtumassa, ellei toisin ole erikseen sovittu. Palautus ei missään tapauksessa maksa asiakkaalle mitään.
Noutamattomat paketit
Tapauksissa, joissa asiakas ei nouda paketteja noutopisteestä, huolitsija veloittaa meiltä maksun tuotteen toimituksesta noutopisteeseen ja takaisin, sekä hallinnollisen maksun. Näiden kustannusten ja omien käsittelykustannusten kattamiseksi veloitamme asiakkaalta tällä hetkellä 15 euroa noutamattomista paketeista, rahdista ja kuormalavasta.
Henkilötiedot
Kun vierailet verkkosivustollamme, ostat tuotteitamme tai palveluitamme tai otat meihin yhteyttä saadaksesi tietoja tai palvelua, keräämme ja käsittelemme sinua koskevia henkilötietoja. Henkilötiedot ovat tietoja, joiden avulla voidaan tunnistaa henkilö suoraan tai epäsuoraan. Käsittelemme henkilötietoja voimassa olevan tietosuoja-asetuksen mukaisesti.
Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Henkilötietojesi tallentamisen ja käsittelyn tarkoituksena on:
- Täyttää sitoumuksemme sinua kohtaan asiakkaana, kuten ostosten, toimituksen, laskutuksen ja tuen tarjoamisen toteuttamisen
- Lain noudattaminen, kuten kirjanpitolain
- Asiakastuen mahdollistaminen, kuten kysymyksiin vastaaminen ja väärän tiedon oikaiseminen
- Lähettää sinulle postitse, sähköpostitse, tekstiviestitse/multimediaviestitse sekä puhelimen kauttatuotteita ja palveluita koskevaa tietoa
- Tarjota sinulle olennaista tietoa ja räätälöityjä tarjouksia uutiskirjeen muodossa ja verkossa aiempien ostosten tai kanaviemme käytön perusteella
- Arvioida, mitä maksutapoja voimme tarjota, esimerkiksi luottoluokituksen perusteella
- Asiakaspalvelumme ja toimintojemme kehittäminen analysoimalla verkkosivuston käyttöä
- Petosten estäminen ja riskienhallinta
Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusta
Henkilötietojesi käsittely perustuu useisiin oikeudellisiin perusteisiin. Tarvitsemme tiettyjä henkilötietoja voidaksemme täyttää asiakkaan kanssa tehdyn sopimuksen ja tarjotaksemme meiltä odotettua palvelua. Oston yhteydessä hyväksyt, että säilytämme näitä tietoja niin kauan kuin olet asiakkaanamme. Nämä tiedot sisältävät:
- Nimi, posti- ja laskutusosoite
- Puhelinnumero ja sähköpostiosoite
- Maksutiedot
- Henkilötunnus tai Y-tunnus
- IP-osoite ja tiedot verkkosivustomme käytöstä
Jos lähetät sähköpostia, chattailet, soitat tai otat meihin yhteyttä yhteydenottolomakkeen kautta, tallentuvat kaikki antamasi tiedot ja lähettäjän tiedot (sähköpostiosoite, puhelinnumero, IP-osoite), jotta voimme vastata sinulle ja seurata asiasi etenemistä.
Jos kirjoitat tuotteistamme arvostelun tai lataat tuotettamme esittävän kuvan internetiin, tiedot (jotka voivat sisältää sinun henkilötietojasi), nimesi sekä sähköpostiosoitteesi tallennetaan, kunnes otat meihin yhteyttä ja pyydät meitä poistamaan ne.
Osa henkilötietojen käsittelystä perustuu niin kutsuttuun edunvertailuun. Tämä koskee esimerkiksi postiosoitteiden, sähköpostiosoitteiden, evästeiden (löydät enemmän tietoa evästeiden käsittelystä ”Tietoa evästeistä” -linkin kautta) ja puhelinnumeroiden käsittelyä, jotta voimme lähettää sinulle tuotteitamme ja palveluitamme koskevia tarjouksia esimerkiksi sähköpostin tai verkon kautta. Voit koska tahansa kieltäytyä tällaisista postituksista tarjousviestissä olevan linkin tai ohjeen kautta tai ottamalla yhteyttä meihin.
Meillä saattaa joissakin tapauksissa olla lakisääteinen velvollisuus käsitellä henkilötietojasi. Tämä koskee esimerkiksi sellaista henkilötietojen käsittelyä, jonka suoritamme kirjanpitolain vaatimuksien täyttämiseksi.
Henkilötietojen lähteitä
Meille antamiesi tietojen lisäksi, maksutavasta tai toimitusosoitteesta riippuen, saattaa löytyä muita lähteitä (kolmannet osapuolet), joista keräämme tietoja. Laskulla maksettaessa keräämme tietoja luottotietoyhtiöltä tai pankilta. Saatamme myös kerätä julkisia tietoja osoitteestasi, jotta voimme vakuuttua siitä, että meillä on oikea osoite tai puhelinnumero.
Henkilötietojesi jakaminen
Jaamme osan henkilötiedoistasi jakelukumppaneillemme tilauksen viimeistelemiseksi ja toimittamiseksi. Tapauksissa, joissa annamme tuotetoimittajiemme toimittaa toimitukset, tiedot jaetaan myös heille. Osa tiedoista voidaan jakaa kortti- ja viestintäpalveluntarjoajien, yritysryhmämme yritysten sekä muiden yhteistyökumppaneidemme kanssa, jotta voimme täyttää sitoumuksemme sinua kohtaan asiakkaana. Jos kirjoitat arvostelun tai lataat tuotettamme esittävän kuvan internetiin, saatamme julkaista ja jakaa tämän tiedon omalla verkkosivustollamme ja muiden hallinnoimiemme kanavien kautta. Mitään tietoja ei myydä eteenpäin kolmansille osapuolille. Jos haet luottoa tuote- tai palveluoston yhteydessä, voidaan tietosi luovuttaa luottotietoyhtiölle. Saatamme luovuttaa henkilötietojasi EU-/EES-alueen ulkopuolelle, mikäli joku toimittajistamme tai yhteistyökumppaneistamme sijaitsee siellä. Mikäli henkilötietoja luovutetaan EU-/EES-alueen ulkopuolella sijaitsevaan maahan, ryhdymme toimenpiteisiin varmistaaksemme, että tiedot pysyvät suojattuina, ja ryhdymme myös toimenpiteisiin, joita vaaditaan henkilötietojen lailliseen siirtämiseen EU-/EES-alueen ulkopuolelle.
Sinun oikeutesi
Sinulla on oikeus tutustua henkilötietoihisi ja pyytää rekisteristä otetta siitä, miten käsittelemme tietojasi ja kenelle tiedot on jaettu tai keille tiedot aiotaan jakaa. Tiedot saat lähettämällä kirjallisen ja allekirjoitetun pyynnön rekisterinpitäjän postiosoitteeseen.
Sinulla on aina oikeus saada väärät tai harhaanjohtavat henkilötiedot oikaistua. Sinulla on oikeus saada poistettua kaikki tarpeettomat henkilötiedot (epäolennainen tieto). Me pidätämme oikeuden säilyttää sellaista tietoa, joka lain mukaan (esimerkiksi kirjanpitolaki) vaaditaan säilytettäväksi tai tietoa, jota meidän on sopimuksen mukaisesti säilytettävä, jotta voimme täyttää sopimusvelvoitteemme. Sinulla on oikeus tietojen siirtämiseen, mikä tarkoittaa, että tietyin edellytyksin sinulla on oikeus saada henkilötietosi jäsennellyssä ja koneellisesti luettavassa muodossa, jotta voit luovuttaa ne toiselle rekisterinpitäjälle. Sinulla on oikeus vastustaa henkilötietojen käsittelyä, joka suoritetaan edunvertailun perusteella. Sinulla on oikeus tehdä valituksia henkilötietojesi käsittelystä toimivaltaiselle valvontaviranomaiselle, joka on tietosuojavaltuutetun toimisto.
Henkilötietojen rekisterinpitäjä on Trendrum AB.
Kuljetuksen aikana vahingoittuneet tuotteet
Jos Trendrumin toimittama tuote vahingoittuu kuljetuksen aikana riippumatta siitä, onko vahinko selvästi näkyvissä vai ei, on siitä ilmoitettava Trendrumille kohtuullisen ajan kuluessa sen vastaanottamisesta. Siksi on tärkeää, että paketin saapuessa tarkistat tuotteen huolellisesti. Voidaksesi käyttää kuljetusyritykselle osoittamaa valitusoikeuttasi, on tärkeää, että säilytät mahdollisesti vahingoittuneet pakkaukset samassa kunnossa kuin ne olivat saapumishetkellä.
Tuotetiedot
Trendrum pidättää oikeuden muuttaa hintoja, hintavirheitä, tuotetietoja, tuotekuvia ja tarjouksia ilman erillistä ilmoitusta. Saatavilla olevat tuotekuvat ja tietotekstit kuvaavat tuotetta niin hyvin kuin mahdollista. Huomioi, että verkkosivuston kuvat voivat vaihdella tietokoneen väriasetusten mukaan.
Kangasnäytteet
Pyrimme tekemään kankaita esittävistä kuvista mahdollisimman realistisia ja tarkkoja. Tietokoneen näytöllä näkyvä väri saattaa kuitenkin vaihdella eri näytöillä näytön asetusten mukaan. Siksi suosittelemme tilaamaan kangasnäytteitä ennen verhoiltujen huonekalujen tilaamista.
Trendrum auttaa mielellään kangasnäytteiden kanssa, jotta näet kankaan siinä ympäristössä ja sellaisessa valossa, johon kaluste on tarkoitus sijoittaa.
Kaikkia tuotteita voi käyttää Suomessa.
Pakottava este
Trendrum.fi vapautetaan vahingonkorvauksista ja muista seuraamuksista, jos sopimuksen toteuttamista haittaavat, estävät tai viivästyttävät olosuhteet, joihin emme voi itse vaikuttaa. Vapauttavat olosuhteet tarkoittavat muun muassa viranomaisen puuttumista asiaan, uusi/muutettu lainsäädäntö, lupien puute, sota, tulipalo, tulva, työmarkkinahäiriöt, kiellot, rajoitukset, sabotaasi, epäsuotuisat kuljetus- tai sääolosuhteet ja onko yritys altistunut liiketoimintaan vaikuttavalle rikolliselle toiminnalle. Kuluttajaan otetaan viipymättä yhteyttä ja hänelle ilmoitetaan syy siihen, miksi yritys ei voi täyttää ostosopimusta ja hänelle tarjotaan peruutusmahdollisuutta.
Omistusoikeuden säilyttäminen
Kaikki tavarat jäävät Trendrumin omistukseen, kunnes maksu on maksettu kokonaan.
Soveltuvuus
Näitä ostoehtoja sovelletaan, jos Suomi tai muun sovellettavan lain mukaan ei ole määräyksiä, jotka ovat ristiriidassa näiden ehtojen kanssa. Yksityiskuluttajaan sovelletaan kuluttajansuojalakia sekä etäsopimuslakia, jotka sisältävät myös myyjäyrityksen suojan. Lisätietoja tästä löydät Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvon sivuilta https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/kuluttajaneuvonta/. Trendrum ei tee sopimuksia alle 18-vuotiaiden asiakkaiden kanssa ilman vanhempien suostumusta.
Kiistat
Kiistatapauksissa noudatamme valituslautakunnan suosituksia.
Ellei kiistaa pystytä ratkaisemaan yhteisymmärryksessä asiakaspalvelun kanssa, voit asiakkaan kääntyä Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvonnan puoleen, jonka yhteystiedot löydät osoitteesta https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/kuluttajaneuvonta/.
Voit myös tehdä valituksen sähköisesti EU-komission kiistojen sovitteluun tarkoitetun alustan kautta. Alustan löydät täältä: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Alustan kautta lähetetyt valitukset välitetään eteenpäin kansalliselle riidanratkaisuelimelle, joka sitten yrittää ratkaista riidan yhdessä asiakkaan ja myyjän kanssa.
Lakiviittaus
Kaikki petosyritykset ilmoitetaan poliisille, ja Trendrum pidättää oikeuden peruuttaa tilauksen, jos on aihetta epäillä sellaista. Näiden ehtojen mukaiset kiistat ratkaistaan lain mukaan.
Kysymyksiä
Ole yhteydessä asiakaspalveluumme, jos sinulla on jotain kysyttävää: asiakaspalvelu@trendrum.fi