Tuotekysymykset
Miten valitsen oikean sängyn/patjan?
Jokainen keho on ainutlaatuinen ja meillä kaikilla on oma tapamme nukkua.
Trendrumin sänkyoppaasta voit lukea erilaisten sänkymallien, patjojen ja jousitusjärjestelmien mukavuudesta.
Miten voin olla varma oikean valinnan tekemisestä ostaessani sohvaa verkosta?
Haluamme, että tunnet olosi täysin turvalliseksi ostaessasi uutta sohvaa! Trendrumin sohvaoppaasta löydät vastauksia useimpiin kysymyksiin, jotka voivat ilmetä sohvaostosten yhteydessä.
- Mistä tiedän, että sohva on tarpeeksi kova/pehmeä istumiseen?
- Mitä istuimen korkeus ja istuimen syvyys tarkoittavat mukavuuden kannalta?
- Mitkä ovat erilaiset huonekalujen pehmusteet?
- Kuinka kestävä päällys on?
- Mitä takuita minulla on?
Mikä pehmuste/mukavuus minun pitäisi valita sohvatyynyilleni?
Pehmusteen valinta sohvatyynyihin on täysin makukysymys. Kylmävaahtomuovityynyt pitävät muodon erittäin hyvin ajan myötä, ja sohvatyynyjemme kylmävaahtomuovi on korkealaatuista parhaan kestävyyden ja mukavuuden saavuttamiseksi. Kylmävaahtomuovityynyt saavat sohvatyynyt näyttämään hieman pulleammilta, kun taas untuvatäyte tekee niistä litteämpiä. Untuvatäytteellisiä tyynyjä on pöyhittävä, käännettävä ja ravistettava säännöllisesti, jotta ne pysyvät kunnossa. Jos teet tämän tyynysi kestävät kauan. Onko sinun vaikea hoitaa sohvatyynyjäsi? Valitse kylmävaahtomuovi, sillä se ei vaadi lainkaan hoitoa.
Haluan tietää, miltä huonekaluverhoilu näyttää todellisuudessa ennen tilaamista. Mitä teen?
Voit tilata meiltä kangasnäytteitä maksutta. Löydät linkin niistä tuotteista, joiden värin voit valita. Löydät tilaussivun myös etusivulta kohdasta Kaikki osastot –
Tilaa kangasnäytteet. Voit toki lähettää tilauksesi myös sähköpostitse tai ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme saadaksesi neuvoja värien ja kankaan valinnasta.
Mitä wenge on?
Wenge on eksoottinen puulaji, joka on melko kovaa. Juuri sahattuna se on vaaleaa ja sen ydin on vihertävä. Jonkin ajan kuluttua puu tummenee ruskeanvioletiksi, lähes mustaksi. Wenge on huonekaluissa melko epätavallinen materiaali. Useimmiten se viittaa Wenge-väriin kun huonekalu on mainittu Wenge-nimellä. Se on lähes mustan sävyn nimitys.
Mikä on MDF?
MDF – Lyhenne sanoista Medium Density Fibreboard – eräänlainen puukuitulevy, jonka pinta on sileä ja jota esiintyy yleisesti huonekaluissa, erityisesti pöytälevyissä. On suuri etu, että materiaali ei voi halkeilla. MDF on valmistettu 100-prosenttisesti havupuusta.
Mikä on heveapuu?
Heveapuuta kutsutaan myös kumipuuksi, koska se tulee puulajikkeesta, josta luonnonkumi uutetaan. Se on hyvin yleinen puulaji huonekaluissa. Kovuudeltaan se vastaa ruotsalaista pyökkiä tai koivua.
Mitä tarkoittaa, että tuote on ”patinoitu” tai ”antiikkikäsitelty”
Se, että tuote on patinoitu tai antiikkikäsitelty, tarkoittaa, että huonekalulle on tehty valmistuksen jälkeen jonkinlainen käsittely, joka antaa sille antiikki- tai vintageviimeistelyn. Voi esimerkiksi olla, että maali on tarkoituksellisesti poistettu osista huonekalua, että nahalle on tehty käsittely, joka saa sen näyttämään ”kuluneelta” tai että huonekaluihin on tehty tietoisesti jälkiä. Yksi esimerkki on Shabby Chic -tyyliset huonekalut. Käsittely ei vaikuta huonekalujen kestävyyteen tai toimintaan.
Mitä tarkoittaa, että huonekalut on ”pikeerattu”?
Pikeeraus tarkoittaa, että on tehty syvennyksiä joko vain ompelemalla tai nappien avulla. Yleisin sängynpäädyissä sekä sohvan ja tuolin selässä.
Miten valitsen oikean maton verkossa?
Ole varovainen maton koon kanssa - mittaa ja merkitse ala, jolle matto on tarkoitus sijoittaa, jotta näet selvästi, että se sopii.
Varmista, että maton materiaali vastaa sitä, mitä sinulla on mielessäsi ja paikkaa, johon se aiotaan sijoittaa (esimerkiksi villamatoilla on hyvät likaa hylkivät ominaisuudet).
Trendrumin matto-oppaastalöytyy tarkempia kuvauksia kysymyksistä, joita voi esiintyä ostettaessa mattoa verkosta.
Kuinka monentyyppisiä mattoja teillä on valikoimassa?
Valikoimassa on yli 20 erilaista mattolajia. Suosituimpia ovat: villamatot, ryijyt, kelim-matot, wilton-matot, lampaannahat, lehmännahat, tilkkutäkkimatot ja leikkimatot lastenhuoneeseen. Löydät myös yksinkertaiset räsymatot, porrasmatot, kylpyhuoneen matot ja ovimatot.
Miten voin parhaiten huoltaa teiltä hankkimani kangas-, puu- ja nahkakalusteet?
Tilaus ja maksu
Milloin tilausvahvistus saapuu?
Tilausvahvistus lähetetään heti oston jälkeen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Jos tilausvahvistusta ei näy, on tärkeää, että otat yhteyttä Trendrumin asiakaspalveluun puhelimitse tai sähköpostitse. Voit myös tarkistaa, ettei vahvistus päädy roskapostiin tai vastaavaan.
Milloin laskuni saapuu?
Laskusi aktivoidaan ja lähetetään sinulle, kun tilaus lähetetään meiltä. Laskusi tulee joko sähköpostiosoitteeseesi tai postilaatikkoosi tilauksessasi tekemäsi valinnan mukaan. Jos olet valinnut osamaksun, menee noin kuukausi ennen kuin lasku lähetetään sinulle. Jos sinulla on kysyttävää laskustasi, voit ottaa yhteyttä Ecsteriin, joka hoitaa yksityisasiakkaiden laskutuksen. Ecsterin puhelinnumero: 0771-675 700
Toimitatteko muihin maihin kuin Ruotsiin?
Trendrum toimittaa Suomeen ja myös muihin maihin
Saanko apua tavaroiden kokoamisessa?
Valitettavasti Trendrumilla ei ole mahdollisuutta tarjota asennusapua.
Voinko muuttaa maksutapaa tilauksen jälkeen?
Emme voi muuttaa jo tehtyjen tilausten maksutapaa. Jos olet valinnut maksutavaksi laskun, voit muuttaa sen osamaksuksi saatuasi laskun. Voit tehdä tämän noudattamalla laskun ohjeita. Jos olet valinnut osamaksun, voit halutessasi maksaa koko maksuerän summan heti, kun saat ensimmäisen laskun. Jos sinulla on kysyttävää laskustasi tai osamaksustasi, voit ottaa yhteyttä Ecsteriin, jonka kanssa teemme yhteistyötä laskutuksessa.
Toimitus
Miten seuraan tilaustani?
Tilausvahvistuksessa on sinisellä merkitty linkki nimeltä ”tilauksesi tilasivu”. Kun tilaus on lähetetty meiltä, voit seurata tilaustasi kuljetuksen aikana tämän linkin kautta. Saattaa mennä pari päivää tilauksen lähettämisestä, ennen kuin toimitustiedot näkyvät.
Otetaanko minuun yhteyttä/ ilmoitetaanko minulle toimituksen sopimiseksi?
Kuljetusyritysten on aina ilmoitettava asiasta ennen toimitusta. Ilmoitus tehdään yleensä tekstiviestillä noin päivä ennen toimituksen tarkoitusta. Toimituksen vahvistamiseksi sinun on vastattava OK kuljettajan tekstiviesteihin. Jos haluat varata toisen toimituspäivän, ota yhteyttä kuljetusyritykseen määritettyyn puhelinnumeroon. Puh. DSV: +46 (0)8-609 50 80 Puh. DHL: 0771-345 345
Mitä kuljetusyritystä Trendrum käyttää?
Trendrum käyttää tällä hetkellä DSV:tä ja DHL:ää kuljetusyrityksinä.
Kantaako kuljettaja tavarat toimituksen yhteydessä?
Kuljettajalla on sopimus toimittaa tavarat vain tontin rajalle tai mahdollisimman lähelle tonttirajaa. Kuljettajalla ei ole velvollisuutta kantaa mitään, ei edes etuovelle.
Miten muutan toimitusosoitettani?
Katso alta, jos et ole vielä suorittanut ostostasi loppuun: Jos et ole vielä suorittanut ostostasi loppuun, voit napsauttaa ruutua ”Muu toimitusosoite” ja täyttää haluamasi toimitusosoitteen. Tämä ominaisuus edellyttää, että sinulla on pankkitunnus, jotta voit suorittaa allekirjoituksen. Kun olet suorittanut ostoksesi, saat ohjeen toimitusosoitteen allekirjoittamisesta pankkitunnuksilla. Katso alta, jos olet jo suorittanut ostoksesi loppuun: Koska tilauksesi on laskuostos, toimitusosoite rekisteröityy automaattisesti. Maksettaessa kortilla tai suoramaksulla uuden toimitusosoitteen voi täyttää vain, jos pystyt kirjautumaan pankkitunnuksilla. Tämä on mainittu verkkosivustollamme. Jos haluat muuttaa osoitettasi, sinun on lähetettävä jotain, joka osoittaa, että olet yhdistetty uuteen osoitteeseen. Tämä liittyy petosriskiin. Voit esimerkiksi lähettää kuvan uuden osoitteen omistussopimuksesta, sinulle uuteen osoitteeseen osoitetusta laskusta tai vastaavasta.
Voitteko järjestää pikatoimituksen?
Valitettavasti Trendrum ei pysty toimittamaan pikatoimituksen kautta.
Näyttää siltä, että lähetykseni on lähetetty edestakaisin eri kaupunkien välillä, mitä se tarkoittaa?
Syy siihen, että lähetys näyttää lähetetyn edestakaisin, on se, että se on jaettu. Yksi paketti on saapunut terminaaliin yhtenä aikana ja toinen on saapunut eri aikaan. Kaikki pitäisi kuitenkin toimittaa samanaikaisesti.
Onko mahdollista noutaa tuotteita itse varastoltanne?
Valitettavasti ei ole mahdollista noutaa tuotteita itse varastosta.
Mitä tapahtuu, jos tuotteen toimitus viivästyy?
Jos yksi tai useampi tilauksesi tuote viivästyy, otamme sinuun yhteyttä sähköpostitse heti, kun saamme tietoja viivästyksestä toimittajaltamme. Viivästyessä korvaus maksetaan lahjakortin muodossa. Huomaa, että vain viivästynyt tuote korvataan, eikä muita tilauksesi tavaroita. Jos toimitusviivästymisestä ilmoitetaan hyvissä ajoin etukäteen, korvausta ei suoriteta. Asiakkaalla on oikeus peruuttaa osto maksutta toimituksen viivästyessä. Täytämme kaikki sopimukset kuluttajankauppalain mukaisesti.
Pitääkö minun olla kotona, kun tuotteeni toimitetaan?
Kyllä, sinun on oltava kotona ja vastaanotettava tuotteesi, jotta voit näyttää henkilöllisyystodistuksen ja varmistaa, että olet oikea vastaanottaja. Sinun on myös kuitattava, että olet vastaanottanut lähetyksen. Kotiinkuljetus tapahtuu päivällä arkipäivisin ja kellonaika riippuu asuinmaastasi. Ennen toimitusta saat tekstiviestin, jossa on ilmoitus toimitusajasta. Sinun on vastattava OK tähän tekstiviestiin, jotta toimitus tapahtuu määritettynä ajankohtana.
En voi olla kotona, kun tuotteeni toimitetaan – mitä teen?
Jos sinulla ei ole mahdollisuutta olla kotona ja vastaanottaa tuotetta, kun se toimitetaan, on yleensä mahdollista noutaa tuote varustamon terminaalista. Soita asianomaiselle rahtiyritykselle ja tarkista heiltä, voidaanko tämä tehdä. Noutaessasi sinun on näytettävä kelvollinen henkilöllisyystodistus. Voit myös antaa jonkun muun vastaanottaa kohteen sinulle. Tämän henkilön on esitettävä sekä oma että sinun henkilöllisyystodistuksesi. Vastaanottavan henkilön on oltava yli 18-vuotias.
Mitä tarkoittaa toimitusaika 2–6 arkipäivää?
Tämä tarkoittaa, että tuote voidaan yleensä lähettää varastostamme 2–6 työpäivän kuluessa tilauksen tekemisestä. Huomaa, että jos asut kaukana pohjoisessa maassa, toimitusaika voi olla hieman normaalia pidempi.
Mitä tarkoittaa, että tilaukseni käsitellään?
Kun tilauksen tilasivulla lukee Käsitelty tilana, se tarkoittaa, että tuotettasi ei ole vielä rekisteröity toimitetuksi järjestelmässämme. Tämä voi tarkoittaa, ettei tuote ole vielä poistunut varastostamme, mutta voi myös olla, että tuote toimitetaan suoraan joltakin toimittajistamme. Jos näin on, tilauksesi tila voi olla Käsitelty, vaikka tuote toimitetaan sinulle.
Mitä Estimated Delivery Date tarkoittaa DSV:llä?
Jos napsautat tilauksen tilasivulla olevaa seurantalinkkiä, sinut siirretään DSV:lle nähdäksesi lisätietoja. Rivillä lukee ”Estimated Delivery Date” ja päivämäärä, mutta tämä on vain likimääräinen ilmoitus, eikä se tarkoita, että toimitus tapahtuu täsmälleen samana päivänä. Sinuun otetaan aina yhteyttä, jotta voit varata toimituspäivän ensin.
Tilauksessani on tavaroita, joiden toimitusajat ovat erilaiset. Mitä teette silloin?
Jos tilauksessa on tavaroita, joilla on eripituiset toimitusajat, odotamme tilauksen lähettämistä, kunnes kaikki on varastossa. Jos haluat jakaa toimituksen, voit ottaa meihin yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse, niin ratkaisemme asian.
Palautus ja reklamaatio
Mitä teen, jos tavarat ovat vahingoittuneet/vääriä?
Onko tavara vahingoittunut tai onko sinulle toimitettu väärä tuote? Sinun on huomautettava tästä suoraan kuljettajalle ja otettava sitten yhteyttä Trendrumin asiakaspalveluun mahdollisimman pian. Haluaisimme myös nähdä kuvia, jos itse pakkaus on vaurioitunut ennen tuotteen avaamista ja tarkistamista. Lisätiedot reklamaatiosta on kuvattu tarkasti
reklamaatio-oppaassamme.
Mikä on peruuttamisoikeuteni?
Tiedot peruuttamisoikeudesta ja muista käyttöehdoista löytyvät verkkosivustoltamme kohdasta ”ostoehdot”. Katso linkki: https://www.trendrum.se/kopvillkor HUOMAUTUS! Peruuttamisoikeus ei koske tavaroita, joissa on merkintä ”teollisuustavara”.
Miten palautan tuotteen?
Jos haluat palauttaa tuotteen, ota yhteyttä Trendrumiin 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta, minkä jälkeen lähetämme sinulle postitse palautuskirjeen, jonka liität pakettiin. Jos se lähetetään kotiinkuljetuksella, sen mukana tulee puhelinnumero, jotta voit varata noudon rahtiyritykseltä, muuten luovutat tuotteen lähimmälle edustajalle.
Millainen tuotetakuu minulla on?
Sovellamme tavaroihimme yhden vuoden takuuta ja kolmen vuoden reklamaatio-oikeutta (valmistusvirheiden osalta). Takuu ei kata vikoja, jotka johtuvat hoidon puutteesta tai huonekalujen ulkoisista vaurioista. Joillakin tavaroilla on 10 vuoden takuu huonekalujen osille. Tämä määritetään kyseisen tuotteen tuotesivulla. Voit lukea lisää takuusta ja reklamaatioista
ostoehdoistamme.
En löydä jalkoja sohvalleni tai tuolilleni?
Aloita katsomalla sohvatyynyjen alle – yleensä jalat ovat siellä! Jalat voidaan myös työntää huonekalujen alapuolella sijaitsevan kankaan alle. Tarkista, onko huonekalujen alapuolella vetoketjua tai tarranauhakiinnitystä. Jos jokin tuotteen osa puuttuu, sinun on tehtävä reklamaatio asiakaspalveluun. Lue
reklamaatio-oppaasta lisää reklamaation tekemisestä parhaalla mahdollisella tavalla.